Praying, how does that work? - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Cees Breugel - WaarBenJij.nu Praying, how does that work? - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Cees Breugel - WaarBenJij.nu

Praying, how does that work?

Blijf op de hoogte en volg Cees

31 Augustus 2012 | Guatemala, Antigua

Vandaag ben ik aangekomen in Khulna, Bangladesh, na een reis van 23 uur. Het waren heel wat fasen, waardoor de reis extra lang leek. Het doel van deze reis is om met Azië partners te kijken naar hun plannn voor volgend jaar. Verder gaan we met het team veldbezoeken doen om te kijken of de projecten hier aansluiten bij de visie van Woord en Daad.

Het mooiste gedurende de reis is een gesprek wat ik heb op de vlucht van Istanbul naar Dhaka. Ik zit naast een jongeman van 25 jaar, Ali uit Azerbeidzjan. Een heel intelligente knul, zoon van een diplomaat, die al in heel wat landen heeft gewoond en nu een goede baan heeft bij een telecom-bedrijf. Ali is erg geïnteresseerd in mijn werk en al snel komen we op het geloof uit. Hij heeft tal van vragen en het wordt een gesprek van 3 uur. Moeilijk en ook mooi, om in het Engels de kern van het geloof uit te leggen aan iemand die totaal seculier is, nog nooit in de Bijbel heeft gelezen en nog nooit heeft gebeden. Als het eten wordt gebracht, vraagt hij of ik altijd bid voor mijn eten. Als ik bevestigend reageer, vraagt hij of hij mee mag doen. 'Please explain - praying, how does that work.' Ik heb hardop met hem gebeden en gevraagd of hij een persoonlijke relatie met onze God mag krijgen. Zojuist heb ik hem een link naar een paar preken van Tim Keller doorgestuurd. Pray for Ali!

De ontvangst in het AVA-center - een conferentiecentrum van de organisatie hier - is warm. Vorige keer heb ik Milton leren kennen, die hier manager is. Hij is er nog steeds, en het is fijn om elkaar weer te spreken. Het weer is trouwens ook warm en klam, zo rond de 35 graden overdag en 23 graden 's nachts. Airco is meer dan welkom.

Een hartelijke groet vanuit Khulna!

• 31 Augustus 2012 - 12:23

Ariëtte:

Wat een indrukwekkend verhaal over Ali! Het is bijzonder om zo'n lange tijd te rust te hebben om met elkaar te praten en ook al is het engels dan misschien niet helemaal toereikend, er is wel tijd om te zoeken naar de juiste bewoordingen. Ik hoop en zal er ook voor bidden dat dit goede NIEUWS voor Ali tot een eeuwige zegen zal blijken te zijn.

• 31 Augustus 2012 - 12:25

Ariëtte:

De layout van deze pagina laat Guatemala zien..

• 31 Augustus 2012 - 12:30

Anke:

Dit bericht doet me glimlachen: blij om hoe God mensen op onze weg brengt als we er open voor staan! Het zal vast energie gevraagd hebben, maar "de zegenende ziel zal vet gemaakt worden".

• 31 Augustus 2012 - 12:35

Jeanine:

Prachtig zo'n bijzondere ontmoeting! Wat een kans voor gesprek tijdens zo'n lange vlucht :-)
    Gezegende tijd toegewenst!
    Hartelijke groet, Jeanine

• 31 Augustus 2012 - 20:38

Benny & Gerrianne:

Bijzonder hoe Gods leiding en Gods werk telkens weer blijkt! We bidden met jullie mee voor Ali. En voor jou Cees, dat je nog veel tot zegen mag zijn. Halleluja!

• 01 September 2012 - 00:27

Lia:

Cornelius...
    hoorde de Boodschap en jij geeft die door. Mooi! Je mag het overgeven aan onze God - Zijn Woord zal nooit ledig terugkeren. We mogen dus vertrouwen hebben dat ook Ali met dit Woord, met de God van dit Woord, verder zal mogen gaan. Laten we inderdaad bidden.
    Bijzonder zo'n ontmoeting - bijzonder dat je er de tijd voor hebt om in alle rust te zoeken naar de juiste woorden.
    Laten we ook in ons gewone, dagelijkse leven, als dergelijke ontmoetingen er zijn, vrijmoedig vertellen van de Eeuwige.

Eerlijk is eerlijk Cees, op het klamme ben ik niet jaloers :). De warmte, in dubbele betekenis, lijkt me geweldig. Maar goed, ik zit in mijn uppie in de kamer, we hebben net alles opgeruimd, een paar kleine lampjes nog, de rest is al boven en ik hoor de vaatwasser het werk doen dat ik drie maanden geleden zelf nog moest doen, haha. De warmte is weggetrokken voorlopig en de 32 graden zullen we wel niet meer halen voorlopig. drieentwintig lijkt me ook al heerlijk.
    Pa gaat voorlopig de auto niet in, ma bewaakt hem en geeft hem aanwijzingen wat en hoe hij bewegen moet. Grappig om te zien dat hij het zich laat aanleunen, net of hij niet zelf de aanwijzingen van arts en therapeut, en niet te vergeten de zorgvuldig doorgenomen folder, vast opgeslagen heeft in zijn ijzeren pot.
    Zoals hij zei: het gaat elke dag een stukje beter en 's nachts zie ik elk uur wel even voorbijkomen. Dat is nog niet echt comfortabel.
    Wel, ik ga zo ook naar bed, jij zult zo langzamerhand wel wakker worden. Ik wens je een hele fijne dag met mooie ontmoetingen.

• 02 September 2012 - 00:21

Michiel:

Wat een mooi verhaal over Ali. Zal God die de harten neigt ook niet verdergaan met Zijn werk? Het is immers God die zijn belangstelling wekte. Wij zullen ook voor Ali bidden, Cees. Goede zondag en een goede tijd toegewenst. Anja & Michiel

• 03 September 2012 - 17:29

Cathrien:

Dag Cees,

Wat een mooie ontmoeting was dat.we hopen en bidden mee dat het gezegend mag worden voor deze jonge man.
    Ik moest denken aan wat ds.IJsselstein schreef in de Paulus:God zoekt enkelingen
    Een goede tijd in dat verre land en een behouden thuisreis!
    Groet van Cathrien.